Wrażenia po mobilnościach - wypowiedzi nauczycieli

Jadąc na kurs do Irlandii spodziewałam się, że spotkam tam przemiłych ludzi, gdyż nie był to mój pierwszy pobyt w tym kraju. Jednak tym razem wizyta w Irlandii przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Po pierwsze Galway Cultural Institute -szkoła, w której odbywał się kurs, to niezwykłe miejsce, gdzie czuje się wszędzie wokół siebie przyjazną atmosferę. Serdeczne powitanie przez władze uczelni, a konkretnie przez panią Celestine Rowland (byłam wzruszona po wysłuchaniu przemówienia), interesujące lekcje języka angielskiego prowadzone przez lektorów-profesjonalistów, rozmowy z nauczycielami (nie tylko w czasie lekcji), personel szkoły służący pomocą w każdej sytuacji i wreszcie ceremonia wręczenia certyfikatów na zakończenie kursu, wszystko to sprawia, że jest to szkoła językowa na najwyższym poziomie, w której studenci mają znakomite warunki, by doskonalić swój angielski. Na uwagę zasługuje także świetny program zajęć dodatkowych, na których mogłam poznać kulturę Celtów, irlandzkie filmy, kroki tańca irlandzkiego, a nawet wykonać samodzielnie celtyckie dekoracje. W czasie mojego pobytu w Irlandii odbywały się dwa wydarzenia kulturalne -Galway Film Fleadh i Galway International Arts Festival. Miałam więc okazje, by obejrzeć filmy krótkometrażowe i wysłuchać koncertu współczesnej muzyki irlandzkiej. W czasie weekendowych wycieczek podziwiałam zapierające dech w piersiach widoki klifów Moheru, wyspy Aran i region Connemara. Jestem wdzięczna wszystkim ,którzy przyczynili się do tego, że mogłam uczestniczyć w tej mobilności i spełnić swoje marzenia.

Anna Z.


Jestem bardzo zadowolona z tego, że mogłam uczestniczyć w projekcie. Udział w nim przyczynił się do poszerzenia mojej wiedzy historycznej i umiejętności językowych, ale przede wszystkim pozwolił lepiej zrozumieć funkcjonowanie człowieka w różnorodnym kulturowo i religijnie społeczeństwie. Prowadzone przez panią Olgę zajęcia, dały mi ogromną nadzieję na to, że pomimo mojego wieku jestem w stanie nauczyć się języka oraz rozbudziły we mnie zapał do tego, aby dalej kontynuować jego naukę. Mam nadzieję, że będę miała jeszcze szansę na to, aby ponownie uczestniczyć w przyszłości w projekcie.

Mariola J.

Podczas kursu poszerzyłam swoje umiejętności w zakresie wykorzystania literatury w nauczaniu języka, poznałam jak pracować za pomocą projektu w tworzeniu ciekawych zadań dla uczniów oraz jak debatą czy tworzeniem dialogów sytuacyjnych zachęcić uczniów do usprawniania komunikacji językowej. Przypomniałam i utrwaliłam metody nauczania gramatyki języka angielskiego oraz poznałam metodę "Circle of Exellence" na opanowanie stresu przy wystąpieniach publicznych, którą zamierzam wykorzystać w pracy z uczniami, którzy mają mniej odwagi, aby mówić w języku obcym na forum klasy. Podczas kursu usprawniłam swoje kompetencje cyfrowe pracując na platformie cyfrowej przygotowanej przez szkolę dla uczestników kursu.

Na podstawie rozmów z lokalną ludnością poszerzyłam wiedzę nt. życia, kultury i historii kraju. Stałam się się bardziej tolerancyjna na inne kultury, np. jestem bardziej świadoma różnorodności kultur i ludzi w Europie, poprawiłam swoją świadomość ekologiczną obserwując szacunek mieszkańców do zużycia wody, której jest znaczny deficyt na wyspie oraz poruszałam się środkami komunikacji miejskiej, która zostały wprowadzone na Cyprze raptem 5 lat temu, aby zmniejszyć ilość samochodów poruszających się po drogach na Cyprze.

Anna D.


Podczas kursu językowego podniosłam moją znajomość języka angielskiego. Wpłynie to na jakość mojej pracy, pewność siebie oraz aktywny udział w działaniach międzynarodowych szkoły.

Poprzez wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami, obserwacje metod nauczania podczas zajęć, podniosę jakość nauczania mojego przedmiotu oraz sposób zarządzania szkołą.

Ponadto stałam się bardziej świadoma różnorodności w Europie, przez co bardziej szanuję takie wartości jak tolerancja czy otwartość na inne kultury. Zamierzam promować te wartości wśród uczniów.

Hanna S.

Szczęście i satysfakcja - to czuję po udziale w mobilności programu Erasmus, i ochota na więcej: na rozwój, wymianę doświadczeń, pracę w międzynarodowej grupie, odkrywanie europejskiego kraju z trochę innej perspektywy niż turysta. Udział w kursie otworzył przede mną nowe możliwości rozwoju w pracy zawodowej, dzięki zdobytej wiedzy mam zamiar wyjść z utartych schematów nauczania, sprostać wymaganiom zmieniającej się edukacji, tworzyć materiały cyfrowe atrakcyjne dla uczniów. Dwa tygodnie spędzone na Malcie to niesamowicie intensywny czas pełen nauki i rozwoju we wspaniałej atmosferze i otoczeniu przyjaznych i mądrych ludzi. Poczułam, że mogę jeszcze rozwinąć skrzydła jako nauczyciel, uczucie stagnacji oraz wypalenia zawodowego ustąpiły miejsca nowej energii i pomysłom na pracę w szkole. Jestem wdzięczna Unii Europejskiej za szansę rozwoju, którą dostałam. Wyjazd ten przekonał mnie jeszcze bardziej, jak istotna jest dla nas przynależność do Unii i jak wiele możemy się uczyć w środowiskach międzynarodowych oraz że jako wszystkie nacje Europy tworzymy jedną wielką społeczność Europejczyków.

Katarzyna K.

Jestem zadowolona z tego, że program taki i uczestnictwo w nim pomogło mi przełamać barierę językową, naturalny lęk przed komunikacją w innym języku, rozmową z ludźmi, codziennym funkcjonowaniem w innym kraju. Poznanie innych ludzi z innych kultur pozwoliło na lepsze zrozumienie życia także w mojej społeczności, poznanie innego kraju, jego zwyczajów, społeczeństwa, kultury, walorów przyrodniczych spowodowało chęć poznania innych państw, zachęciło do wyjazdów turystycznych, organizacja wyjazdu i pobyt na miejscu zwiększył moją samodzielność, zdolności organizacyjne, umiejętności niezbędne do podróżowania indywidualnego.

Lidia P.

Udział w programie umożliwia wszechstronny rozwój na poziomie językowym, kulturowym, społecznym i edukacyjnym. Konieczność komunikowania się przełamuje dystans komunikacyjny. Bezpośrednie obcowanie z naturą, kulturą, sztuką i społecznością Malty wpływa na wszechstronny rozwój uczestnika projektu, a czas dwóch tygodni spędzony wśród obcej i odmiennej językowo i kulturowo społeczności na trwałe pozostanie w pamięci i pozwoli wykorzystać zdobytą wiedzę i doświadczenie w pracy pedagogicznej.

Justyna H.

Wyjazd do szkoły na Malcie był dla mnie niecodzienną szansą na zdobycie nowych umiejętności związanych z zastosowaniem nowych technologii w nauczaniu. Był też okazją do zwiększenia kompetencji językowych i metodycznych. Dzięki uczestnictwu w kursie zdobyłam wiedzę na temat historii i kultury Malty oraz rozwiązań pro- ekologicznych w tym państwie. Poznałam piękno tego kraju, serdeczność i gościnność jego mieszkańców. Nauczyłam się przebywać w środowisku międzynarodowym i skupiać się na elementach łączących ludzi. Zawarłam nowe znajomości, dzięki którym będzie możliwa realizacja nowych projektów. Udział w projekcie Erasmus + i kontakty z międzynarodowym środowiskiem sprawiły, że czuję się prawdziwą Europejką.

Donata D.

Wyjazd był dla mnie wspaniałym doświadczeniem zawodowo-kulturowo-językowym. Przede wszystkim pozwolił mi na poszerzenie wiedzy z obszaru, w którym nigdy się nie specjalizowałam, a który jest niezbędny w mojej pracy zawodowej. Nauczyłam się funkcjonować w wielonarodowym środowisku, akceptować różnice i skupiać się na tym, co łaczy. Nawiązałam ciekawe znajomości, dzięki którym być może powstaną nowe projekty. Zanurzyłam się w kulturze kolejnego kraju europejskiego, poznałam jego piękno i gościnność mieszkańców. Udział w projekcie pozwolił mi poczuć się prawdziwym Europejczykiem.

M.Rominiecka


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Spotkanie promujące projekt „Wykształcona kadra – pierwszy krok do sieci Erasmus”

Europejski Dzień Języków - wspaniała okazja, by podzielić się naszym projektem